CHOROBY PRZYZĘBIA (PERIODONTOLOGIA)

W Polsce 8 na 10 osób dorosłych cierpi na choroby przyzębia, które zaczynają się dość niewinnie ale mogą skutkować poważnymi konsekwencjami, jak np. utrata zdrowego zęba w skutek paradontozy.

Zdrowe przyzębie to zdrowa jama ustna, piękny uśmiech i świeży oddech.

Przyzębie to zespół tkanek otaczających ząb i utrzymujących go w zębodole. Proces zapalny, który niszczy najbliższe otoczenie zęba, stanowi jedną z najczęstszych chorób przyzębia, na którą zapada aż 80% dorosłych ludzi. W takich przypadkach polecamy leczenie vectorowe, które delikatnie, skutecznie i całkowicie atraumatycznie oczyszcza wszystkie zainfekowane powierzchnie. Jeśli zapalenie przyzębia nie jest leczone, a stan zapalny nie zostanie zatrzymany, rozprzestrzenia się ono na kości zębodołu i niszczy je. W trakcie tego procesu pojawia się rozchwianie zębów, a ostatecznie ich utrata.

Jak należy leczyć choroby przyzębia?

Na prawidłowe leczenie składają się dwie fazy:

• Profesjonalne czyszczenie zębów – faza higienizacji. Podczas zabiegu ze wszystkich obszarów naddziąsłowych usunięty zostaje kamień nazębny i płytka bakteryjna oraz dokładne oczyszczenie samych zebów.
  • Zasadnicze leczenie przyzębia – terapia vectorowa. Podczas drugiej fazy stosowany jest ultradźwiękowy system Vector Paro. Przeprowadzana nim terapia jest delikatna i bezbolesna a wszystkie obszary poddziąsłowe zostają precyzyjnie oczyszczone i zaimpregnowane specjalnym fluidem zawierającym hydroksyapatyt czyli substancję z której zbudowany jest ząb.

Terapia vectorowa – zalety i korzyści

Wyjątkowość terapii vectorowej polega na bezpiecznym zastosowaniu energii ultradźwiękowej. Dzięki temu złogi i płytka zostają precyzyjnie usunięte, również w anatomicznie trudno dostępnych miejscach. Terapia pozostawia gładką i czystą powierzchnię w obszarze nad i poddziąsłowym. Dodatkowo znosi nadwrażliwość i jest maksymalnie korzystka dla zachowania estetyki dziąseł.

Jakie są pierwsze objawy choroby?

Pierwszym i najczęstszym objawem choroby jest krwawienie dziąseł. Jeżeli zapalenie dziąseł nie będzie leczone może rozwinąć się w choroby przyzębia. Oprócz krwawienia objawami może być również: obrzęk, zaczerwienienie i cofnięcie się dziąseł, nadwrażliwość szyjek zębowych, nieprzyjemny zapach z ust a nawet rozchwianie się zęba. Jeśli zauważyłeś u siebie jakikolwiek z powyższych objawów zgłoś się na wizytę do dentysty. Specjaliści z naszego zespołu pokierują Cie na profesjonalną higienizację wraz z leczeniem vectorowym, które atraumatycznie, skutecznie i delikatnie oczyści wszystkie powierzchnie.

CENNIK ZABIEGÓW

• CHOROBY PRZYZĘBIA CENA