ENDODONCJA

Tajemniczo brzmiąca endodoncja to rozpoznanie oraz leczenie chorób miazgi. Podstawą tych działań jest precyzyjne wyleczenie kanałów korzeniowych. Często jest to jedyny sposób na uratowanie własnego zęba.

Leczenie kanałowe ratuje Twój ząb!

Decyzję o konieczności podjęcia tego typu podejmuje lekarz na podstawie informacji uzyskanych od Pacjenta oraz szczegółowej diagnostyki. Jeśli miazga w kanałach korzeniowych jest zainfekowana bakteriami, należy niezwłocznie podjąć leczenie.

Co jest najbardziej istotne przy leczeniu kanałów zębowych?

Najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa i skuteczności jest wykonanie całego leczenia w koferdamie. Koferdam jest kawałkiem specjalnej gumy umieszczanej na leczonym zębie w celu zaizolowania go od wnętrza jamy ustnej. Cała procedura leczenia kanałowego musi bezwzględnie odbywać się bez dostępu śliny, będącej nośnikiem bakterii. Zastosowanie koferdamu znacznie zwiększa skuteczność leczenia. Zastosowanie mikroskopu przy leczeniu jest istotne szczególnie przy zębach wielokanałowych oraz w sytuacji kiedy kanały posiadają nietypową anatomię: są wąskie lub zakrzywione. Wówczas powiększenie mikroskopowe znacząco zwiększa prawdopodobieństwo odnalezienia wszystkich kanałów oraz pozwala na dokładne i szczelne ich wypełnienie.

Jaka jest alternatywa do leczenia kanałowego?

Jeśli twój ząb jest głęboko zainfekowany to nie ma innego sposobu niż wyleczenie wszystkich kanałów. Odkładanie tego w czasie zawsze kończy się stanem zapalnym w jego obrębie i koniecznością usunięcia zęba. W naszej Klinice leczenie kanałowe przeprowadzane jest najczęściej na jednej, około dwugodzinnej wizycie. Żeby umożliwić prawidłowe funkcjonowanie zęba, czyli jego uczestniczenie w gryzieniu i żuciu, wzmacniany zostaje on specjalnym wkładem. Od tej chwili staje się mocny i wytrzymały. Zawsze po leczeniu kanałowym konieczna jest odbudowa części białej zęba poprzez duże wypełnienie tzn. onley lub odbudowa całej korony.

CENNIK ZABIEGÓW

• ENDODONCJA CENA