ENDODONCJA

Tajemniczo brzmiąca endodoncja to rozpoznanie oraz leczenie chorób miazgi, której podstawą jest precyzyjne przeleczenie kanałów korzeniowych. Często to jedyny sposób na uratowanie własnego zęba.

Leczenie kanałowe może uratować Twój ząb.

Decyzję o konieczności podjęcia leczenia kanałowego podejmuje lekarz na podstawie informacji od Pacjenta oraz szczegółowej diagnostyki. Jeśli miazga w kanałach korzeniowych jest zainfekowana bakteriami nie można zwlekać.

Co jest ważne przy leczeniu kanałów zębowych?

Najważniejsze jest wykonanie całego leczenia w koferdamie. Koferdam jest kawałkiem gumy umieszczanej na leczonym zębie w celu zaizolowania go od wnętrza jamy ustnej. Cała procedura leczenia kanałowego musi odbywać się bez dostępu śliny, która jest nośnikiem bakterii. Zastosowanie koferdamu zwiększa prawdopodobieństwo zakończenia leczenia sukcesem. Zastosowanie mikroskopu jest istotne szczególnie przy zębach wielokanałowych lub w sytuacji kiedy kanały posiadają nietypową anatomię: są wąskie lub zakrzywione. Wówczas powiększenie mikroskopowe zwiększa prawdopodobieństwo odnalezienia wszystkich kanałów oraz dokładnego i szczelnego ich wypełnienia.

Jaka jest alternatywa do leczenia kanałowego?

Jeśli twój ząb jest głęboko zainfekowany nie ma innego sposobu jak tylko przeleczenie wszystkich kanałów. Odwlekanie w czasie leczenia lub próba jego zaniechania zawsze kończy się stanem zapalnym w jego obrębie i koniecznością usunięcia zęba. W naszej Klinice leczenie kanałowe przeprowadzane jest najczęściej na jednej wizycie, która trwa ok. 2 godzin. Żeby umożliwić prawidłowe funkcjonowanie zęba czyli uczestniczenie w gryzieniu i żuciu, wzmacniamy go specjalnym wkładem. Od tej chwili staje się on mocny i wytrzymały. Zawsze po leczeniu kanałowym konieczna jest odbudowa części białej zęba poprzez duże wypełnienie tzn. onley lub odbudowie całej korony.

CENNIK ZABIEGÓW

• ENDODONCJA CENA